You are here

Zkvalitnění vzdělávací činnosti

KA02
Celouniverzitní
Cílem projektu je podpora nových metod výuky založených na kombinaci klasického a elektronického způsobu vzdělávání, které bude využito jak v prezenčních tak v kombinovaných programech univerzity.

Zaměříme se na:

  1. vytvoření jednotného celouniverzitního prostředí pro tvorbu kurzů,
  2. metodickou podporou tvorby kurzů,
  3. kombinaci společného a individuálního vzdělávání VŠ pracovníků ve vytváření a používání elektronického vzdělávání,
  4. technologickou (zejména multimediální) podporu tvorby kurzů.

V současné době je na ČVUT elektronická forma výuky podporována a vedena pouze na několika ojedinělých katedrách. Ta není v rámci univerzity nijak organizována a řízena. Jednotlivá pracoviště používají různé technologie, rozdílné způsoby členění kurzů, které mají velmi rozdílnou úroveň kvality zpracování. Celkově je tato situace dlouhodobě neuspokojivá a z pohledu studentů nepřehledná.

Hlavní náplní projektu je:

  1. Výběr systému pro realizaci nových metod výuky vyhovující potřebám většiny fakult.
  2. Instalace systému na HW prostředky provozované univerzitou včetně zajištění technologické podpory, zálohování a dostupnosti systému.
  3. Integrace tohoto systému do Informačního systému ČVUT a to v oblasti autentizace a autorizace, správy identit a zejména napojení na KOS (studijní administrativní systém univerzity), tak aby docházelo k automatizovanému přiřazování vyučujících a studentů k jednotlivým kurzům, zpětnému přiřazování kurzů k předmětům v KOS.
  4. Vytvoření pravidel pro tvorbu kurzů a jejich využití v rámci výuky zajišťující minimální rozsah a kvalitu realizovaných kurzů.
  5. Vytvoření skupiny odborníků na elektronické vzdělávání ze současných pedagogů univerzity, kteří budou poskytovat školení, poradenství a pomoc VŠ učitelům, kteří s elektronickou formou výuky začínají.

Poskytnutí technologické pomoci až do úrovně plného zajištění tvorby složitějšího zejména multimediálního obsahu jednotlivých kurzů.

Za obsah odpovídá: Ing. Petr Zácha, Ph.D.