Přehled aktivit
-
Řízení projektu
Povinná klíčová aktivita. Zde jsou realizovány manažersko-administrativní činnosti podporující řízení projektu. -
Zkvalitnění vzdělávací činnosti
Cílem projektu je podpora nových metod výuky založených na kombinaci klasického a elektronického způsobu vzdělávání, které bude využito jak v prezenčních tak v kombinovaných programech univerzity. -
Digitální archiv
Tato klíčová aktivita se v rámci projektu nerealizuje. -
Vnitřní zajišťování kvality
Hlavním cílem aktivity je vytvoření a do rutinního provozu zavedení systému zajišťování a vnějšího hodnocení kvality výukového procesu. Při realizaci klíčové aktivity budou vytvořeny metodické materiály pro oblast řízení a hodnocení kvality (s využitím výstupů IPN Kvalita), které budou zapracovány do interní předpisové základny. Tyto metodiky budou obsahovat mimo jiné vnitřní standardy kvality pro akreditace na ČVUT, principy krátkodobých a dlouhodobých vnitřních i vnějších evaluací studijních programů pro potřebu validace programů a získání a udržení institucionální akreditace. -
Spolupráce s praxí
V rámci projektu budeme rozvíjet činnost Spolku absolventů a přátel ČVUT. Před lety, kdy byl spolek ustanoven, vznikl webový portál www.absolventicvut.cz s databází pro správu kontaktů, který v současné době již svým vizuálem ani omezenou funkčností nedostačuje stávajícím požadavkům. -
Podpora studentů se specifickými potřebami
Aktivita navazuje na dříve realizované projekty, jejichž cílem bylo zejména odstraňování fyzických bariér pro studenty s pohybovým postižením, a to většinou za účasti Střediska pro podporu studentů se specifickými potřebami ELSA. -
Zvyšování pedagogických kompetencí
Cíl klíčové aktivity spočívá v kvalitativním zvyšování kompetencí pedagogických i nepedagogických pracovníků s důrazem na práci s heterogenními skupinami. -
Internacionalizace VŠ prostředí
Aktivita zvyšuje mezinárodní význam Fakulty architektury, především aktivním navazováním partnerství se zahraničními univerzitami a vytvořením internacionálního prostředí, které umožní zahraničním studentům a hostujících akademickým pracovníkům plné zapojení do akademického života. -
Internacionalizace VŠ prostředí
Realizují se aktivity a) Příprava komplexního systému distančních přijímacích zkoušek pro samoplátce, b) Mezinárodní univerzitní spolupráce pro bc. a mgr. studium, c) Double degree programy na ČVUT FEL. -
Internacionalizace VŠ prostředí
Cílem této aktivity je podpořit účast akademických pracovníků na odborných setkáních expertů z praxe. -
Internacionalizace VŠ prostředí
Projektová aktivita je zaměřena na podporu internacionalizace výuky, a to ve třech základních směrech: A) realizace studijních pobytů studentů v rámci přípravy joint-degrees studijního programu „ Integrated International Master Programme Road Traffic Engineering“ (IIMPRT) na Westsächsische Hochschule Zwickau – University of Applied Sciences B) rozvoj vztahů se zahraničními univerzitami (např. Institut Teknologi Bandung). C) podpora MEPS – Middle European Project Seminar pořádaný třemi středoevropskými univerzitami od r. 1997. -
Internacionalizace VŠ prostředí
Jedním z hlavních cílů této aktivity je vybudování dvojjazyčné (tedy internacionální) školy. Dílčími cíli jsou rozvoj mezinárodní spolupráce a mezinárodního partnerství, a to na úrovni akademických pracovníků a dalších zaměstnanců i studentů ČVUT, integrace pozitivních mezinárodních a nadnárodních prvků do vysokoškolského prostředí a podpora výměny studentů. -
Internacionalizace VŠ prostředí
Tato dílčí aktivita má za cíl prohloubení a zkvalitnění internacionální dimenze FIT, přitom sleduje následující dva hlavní směry: - rozvoj role FIT jako cílové (hostitelské) organizace pro zahraniční subjekty, - rozvoj role FIT jako vysílající organizace. -
Internacionalizace VŠ prostředí
Cílem aktivity je připravit a realizovat program mezinárodních studentských výjezdů – programu studentů ve vybrané zemi a poznání tamního prostředí, kultury, ekonomiky a podnikatelských možností ve spolupráci s partnerskými univerzitami. -
Adaptace studijního prostředí
Aktivita zahrnuje tři základní oblasti: vyrovnávací a přípravné kurzy, revize systému přijímacího řízení a spolupráce se SŠ na Fakultě architektury ČVUT (dále FA ČVUT). -
Adaptace studijního prostředí
Na základě požadavků hodnoticí komise se budou realizovat následující podaktivity: a) Příprava, realizace a statistické vyhodnocení přijímacích testů z matematiky, b) Tvorba a realizace přípravného kurzu na přijímací zkoušky z matematiky realizace a statistické vyhodnocení přijímacích testů z matematiky, c) Doplňkové kurzy matematiky a fyziky pro studenty prvních ročníků, d) Den otevřených dveří - Propagace studijních programů FEL na středních školách, e) Reciproční návštěvy studentů magisterského studia na RWTH Aachen, f) Propagace studijních programů FEL na středních školách -
Adaptace studijního prostředí
Cílem aktivity je usnadnit vstup uchazečů o studium a studentů prvních ročníků do vysokoškolského prostředí Fakulty dopravní ČVUT na pracovišti v Děčíně prostřednictvím přípravných kurzů z matematiky a fyziky a zlepšením komunikace se studenty prvního ročníku prostřednictvím nové studijní poradny. -
Adaptace studijního prostředí
Cílem aktivity je usnadnit vstup zájemců o studium a studentů prvních ročníků do vysokoškolského prostředí Fakulty dopravní ČVUT a přispět ke snižování propadu počtu studentů jak na začátku, tak v průběhu studia na Fakultě dopravní. -
Adaptace studijního prostředí
Cílem aktivity je zvýšit zájem uchazečů o studium na Fakultě stavební ČVUT v Praze usnadnit vstup uchazečů o studium a studentům prvních ročníků do vysokoškolského prostředí Fakulty stavební ČVUT v Praze prostřednictvím revize přijímacího řízení, tvorbou podpůrných a vyrovnávacích kurzů pro absolventy středních škol různých stavebních i nestavebních zaměření, zvýšením komunikace s uchazeči o studium a studenty prvního ročníku. -
Adaptace studijního prostředí
Cílem aktivity je podpořit studenty, kteří nedosahují dostatečných znalostí ze středních škol, ale chystají se ke studiu na ČVUT. Pro zvýšení šancí na úspěšné absolvování VŠ studia bude kladen důraz na snižování bariér při přechodu studentů mezi střední a vysokou školou na základě předchozích zkušeností pomocí přípravných kurzů a výukových materiálů, a to jak v Praze, tak v regionu detašovaného pracoviště Děčín, dále potom za pomoci odborných seminářů a přednášek odborníků z ČVUT pořádaných přímo na středních školách v rámci všech regionů ČR. -
Adaptace studijního prostředí
Pro jednotlivé programy/obory připravit tematicky zaměřený cyklus setkání se zájemci o studium a to i mimo časové termíny DOD (dny otevřených dveří) v rámci tzv. speciálních DOD. -
Adaptace studijního prostředí
Aplikace PřiŘíz zvyšuje efektivitu práce v přijímacím řízení. Stanovuje proces průběhu řízení a vynucuje jeho dodržování ze stran pracovníků fakulty i uchazečů o studium. -
Adaptace studijního prostředí
Cílem dílčí aktivity je eliminace bariér vstupu do nově vytvořených a akreditovaný bakalářských a ekonomicko - technických magisterských studijních programů vyučovaných na MÚVS pro studenty, kteří mají, obvykle s ohledem na částečně jiný typ předchozí přípravy, deficit potřebných znalostí pro úspěšné absolvování přijímacích zkoušek, resp. své znalosti potřebují aktualizovat v kontextu nového pojmového aparátu a ekonomicko - technického diskursu. -
Výuka v cizím jazyce
Zvýšení počtu a kvality předmětů vyučovaných v cizím jazyce. -
Výuka v cizím jazyce
V návaznosti na existující akreditované studijní programy/obory a přípravu nových studijních programů zajistit dostatečné zázemí pro výuku předmětů v anglickém jazyce a zvýšit tak celkový počet předmětů vyučovaných v anglickém jazyce. -
Výuka v cizím jazyce
Cílem aktivity bude rozšířit nabídku předmětů vyučovaných v anglickém jazyce v bakalářském a magisterském studijním programu Civil Engineering a v magisterském studijním programu Buildings and Environment, které jsou uskutečňovány na Fakultě stavební ČVUT v Praze. -
Výuka v cizím jazyce
Cílem aktivity je vytvoření jazykových mutací dvou nově vytvořených akreditovaných studijních programů a u česky vyučovaných vytvoření portfolia předmětů vyučovaných v cizím jazyce. -
Modernizace SW vybavení
Aktivita spočívá v návrhu, tvorbě a realizaci Maple Workbooks, dále pak ve zvýšení atraktivity a kvality přednášek pomocí SW pomůcek. -
Modernizace SW vybavení
V rámci klíčové aktivity budou rozvíjeny čtyři specializované pracoviště: 1) Společná laboratoř biometrické identifikace a lokalizace v dopravě 2) Telekomunikační laboratoř kooperativních systémů -
Modernizace SW vybavení
V souvislosti s neustále se rozvíjející elektronizací studia jak v existujících akreditovaných studijních programech/oborech, tak i v nově připravovaných studijních programech je třeba zajistit dostatečné zázemí pro elektronickou podporu studia. -
Modernizace SW vybavení
Předmětem navrhované aktivity je vybudování výukové infrastruktury pro laboratoř Inteligentních vestavných systémů. -
Modernizace SW vybavení
Zkratka MOOC (z anglického massive open online course, hromadný otevřený online kurz) je označení vzdělávacích kurzů s neomezeným počtem účastníků, ke kterým se přistupuje pomocí webu. Tento druh distančního neformálního vzdělávání vychází z myšlenek konektivizmu. MOOC je založen na principu sdílení a volnosti. Lektoři připraví tematický obsah a časový harmonogram akce trvající zpravidla několik týdnů (https://cs.wikipedia.org/wiki/MOOC). -
Modernizace SW vybavení
Tato dílčí aktivita se zaměřuje na rozvoj MARASTu (viz Potřebnost aktivity), zejména na vývoj nových funkcionalit portálu, vytváření učebních materiálů i v dalších předmětech a motivačních článků s matematickou tematikou. -
Modernizace SW vybavení
Cílem aktivity je navrhnout a realizovat soubor podpůrných softwarových nástrojů pro práci s kamerovými systémy, zejména nadstavbové nástroje nad ovladači kamerových systémů, které umožní připojení různých kamerových systémů k počítači skrze různá programová prostředí (přístup k ovládání kamery), softwarové nástroje pro předzpracování snímaných dat (s využitím stávajících volně dostupných a otevřených knihoven) a pokročilých metod pro zpracování obrazu, zejména v návaznosti na výzkumné a vývojové aktivity laboratoře. -
Modernizace SW vybavení
Vývoj Automatové knihovny začal v roce 2014 formou bakalářských prací z oblasti teorie formálních jazyků. V dalších letech na vývoj navazovaly bakalářské práce z oblasti zpracování stromových struktur nebo grafů. State of the art algoritmy navržené v několika diplomových pracích byly začleněny do dnes již rozsáhlého projektu Automatové knihovny. -
Modernizace SW vybavení
DBS portál je webová aplikace, která umožňuje odevzdávání semestrálních prací a psaní testů a zkoušek studentům BI-DBS, BIE-DBS a BIK-DBS (předmět Databázové systémy v prezenční, kombinované a anglické formě). -
Nové SP
Obsahem dílčí aktivity je tvorba nových studijních opor, případně aktualizace a rozšíření stávajících výukových materiálů a metodických podkladů souvisejících především s budoucími činnostmi v odborných laboratořích. Aktivita se vztahuje k předmětům magisterského studia z oblasti vozidlové techniky (elektronických systémů, interakce člověk-stroj a lidského faktoru, metod kvality, výroby). -
Nové SP
V rámci fakultní aktivity Aplikace metod kvality v předmětech z oblasti vozidlové techniky budou plněny dva hlavní úkoly, a to: Inovace studijních plánů a studijních materiálů a Stáže a exkurze studentů na pracovištích průmyslových subjektů, a to s cílem navazující magisterský program Inteligentní dopravní systémy transformovat v program zaměřený na praxi. -
Nové SP
Aktivita je zaměřena na změnu oboru Dopravní systémy a technika v rámci navazujícího magisterského studia skrze transformaci studijního plánu – úpravu, inovaci či nové zavedení povinných a povinně volitelných předmětů. -
Nové SP
Cílem aktivity je interdisciplinarizace výuky níže uvedených předmětů, která má zajistit bližší návaznost na požadavky praxe a zaměstnavatelů absolventů oboru Logistika a řízení dopravních procesů v bakalářském i navazujícím magisterském studiu. -
Nové SP
V rámci aktivity budou inovovány povinné předměty Teorie inženýrských konstrukcí a Teoretická a aplikovaná mechanika a povinně volitelné předměty Spolehlivost diagnostika a experimentální metody, Fyzikální základy vlastností materiálů. -
Nové SP
Aktivita je zaměřena na inovaci předmětů v rámci leteckých studijních oborů. Tato aktivita je rozdělena na dvě části. První se týká podpory nových metod výuky u předmětů Letecké motory a Palubní přístroje (součást oborů PIL a TUL v rámci bakalářského studijního programu B3710 Technika a technologie v dopravě a spojích) a předmětů CNS systémy a Přístrojové systémy letadel a kosmických prostředků (součást oboru PL v rámci navazujícího magisterského studijního programu N3710 Technika a technologie v dopravě a spojích). Druhá část aktivity je transformace magisterského oboru Provoz a řízení letecké dopravy pro zajištění aktualizace stávajících a tvorbu nových předmětů. -
Nové SP
V současnosti existují na Strojní fakultě celkem 3 bakalářské studijní programy s celkem 5 obory, dále 4 navazující magisterské studijní programy celkem s 15 studijními obory, 1 Double-degree navazující magisterský studijní program ve spolupráci se 4 universitami a 5 obory. Z toho je plánováno upravit obsah vybraných studijních programů/oborů. -
Nové SP
Projekt si klade za cíl přípravu a vytvoření pětiletého magisterského studijního programu „Kvantové technologie“. Jedná se o prestižní program zaměřený na špičkovou oblast současného vědecko-technického výzkumu, který zatím v nabídce vysokých škol v ČR chybí. -
Nové SP
Projekt si klade za cíl přípravu a vytvoření nového pětiletého magisterského studijního programu „Vyřazování jaderných zařízení z provozu“. -
Nové SP
Projekt si klade za cíl přípravu a vytvoření pětiletého magisterského studijního programu „Aplikovaná algebra a analýza“. -
Nové SP
Cílem projektu je inovovat náplň praktické a teoretické výuky zdravotnických oborů Radiologická technika a Radiologická fyzika v souladu s rozvojem nových technologií, které jsou v současnosti zaváděny na pracovištích radiační onkologie, radiodiagnostiky a nukleární medicíny. -
Nové SP
Cílem aktivity je zvýšení všestranné připravenosti a orientace absolventů bakalářského studijního oboru Fyzioterapie. Bude se jednat o navýšení praktických dovedností absolventů s cílem lepšího uplatnění na trhu práce a to zejména v oblasti využití přístrojové techniky a robotických přístrojů ve fyzioterapii. -
Nové SP
Cílem aktivity je zkvalitnění a doplnění profilu absolventa současného bakalářského studijního programu Laboratorní diagnostika ve zdravotnictví. Bude se jednat o rozšíření praktických dovedností studentů s cílem lepšího uplatnění na trhu práce a to zejména v oblastech fotobiologie, fotochemie a dozimetrie. -
Nové SP
Cílem aktivity je zkvalitnění profilu absolventa současného navazujícího magisterského studijního oboru Civilní nouzové plánování. Bude se jednat o navýšení praktických organizačních a řídících dovedností absolventů s cílem lepšího uplatnění na trhu práce a to zejména v oblastech simulačních a praktických metod vzdělávání pro ochranu obyvatelstva, simulované metody a formy řešení typických krizových situací, praktické a simulované metody řešení CBRN událostí a praktické metody a postupy v medicíně katastrof. -
Nové SP
Cílem dílčí aktivity jsou dva nově vytvořené akreditované studijní programy nahrazující původní ekonomicky pojaté programy (na bakalářském a navazujícím magisterském stupni) zajišťovanými na MÚVS. Jejich akreditace směřuje k přeformulaci profilu absolventů a změně struktury programu tak, aby tyto programy byly ekonomicko-technické s důrazem na inovační management, nikoliv pouze ekonomické. -
Podpora stáží studentů
Sledování úspěšnosti/neúspěšnosti studentů a existence systému včasné identifikace rizik spojených se studiem s cílem snížit studijní neúspěšnost a zvýšit počet absolventů a zejména absolventů v řádné době studia. Díky dlouhodobé existenci systému elektronického zpracování studijních dat (studijní informační systém KOS existuje cca 15 let) lze získat poměrně velké datové soubory charakterizující studium jednotlivých studentů v závislosti na čase. Současně lze získat poměrně věrohodné trendové řady charakterizující vývoj v různých stádiích studia. -
Podpora stáží studentů
Cílem aktivity je zavedení systému pro podporu povinných řízených praxí v rámci jednotlivých studijních programů akreditovaných na FBMI ČVUT. V rámci této aktivity dojde k optimalizaci systému organizace praxí, která bude vycházet z vytvořeného metodického pokynu a metodických listů (logbooky), které zajistí, že student projde v rámci své praktické výuky všemi pracovišti a činnostmi, které potřebuje znát pro výkon svého budoucího povolání. -
Akreditační systém
Klíčová aktivita je zaměřena především na podporu procesů spojených s přípravou nových studijních programů, které budou procházet institucionální akreditací v rámci ČVUT a hodnocením kvality stávajících studijních programů. -
Rozvoj kapacit
Cílem aktivity je zavedení systematického modelu zkvalitňování a vzdělávání řídících a dalších pracovníků univerzity,