You are here

Adaptace studijního prostředí

KA09
Masarykův ústav vyšších studií
Cílem dílčí aktivity je eliminace bariér vstupu do nově vytvořených a akreditovaný bakalářských a ekonomicko - technických magisterských studijních programů vyučovaných na MÚVS pro studenty, kteří mají, obvykle s ohledem na částečně jiný typ předchozí přípravy, deficit potřebných znalostí pro úspěšné absolvování přijímacích zkoušek, resp. své znalosti potřebují aktualizovat v kontextu nového pojmového aparátu a ekonomicko - technického diskursu.

Realizace této aktivity, především prostřednictvím přípravy vyrovnávacích výukových modulů, zajistí udržení kvalitního profilu absolventů, podpoří projekty internacionalizace výuky, zvýší žádoucí prostupnost studia a bez snížení požadavků na absolventy přispěje dlouhodobé udržitelnosti bakalářských a ekonomicko - technických magisterských studijních programů, napomůže k adaptaci studentů na VŠ prostředí. Aktivita se bude koncentrovat na předměty s obtížnou prostupností či ta, která přispějí k vyšší prostupnosti studia pro studenty z jazykových a etnických minorit, studenty se specifickými potřebami, studenty ze sociálně znevýhodněných sociálních struktur. Nedílnou součástí této aktivity je akcent na snížení studijní neúspěšnosti studentů při současném zvyšování kvality výuky.

K naplnění tohoto cíle budou směřovat tyto dílčí činnosti a výstupy (některé z nich jsou součástí jiných klíčových aktivit):

  • Zpracování analýzy studijních programů, jejich náplně, rozsahu a potenciálu interdisciplinárních přesahů do bakalářských a magisterských programů MÚVS ČVUT a kompetenčních potřeb absolventů těchto programů a současně analýza potřeb trhu práce (vazba na MI 5 21 04, realizace v  MO 1 až MO 4).
  • Zpracování metodiky evaluace kompetenčních rozdílů a přesahů uchazečů o studium na MÚVS ČVUT (vazba na MI 5 21 04, realizace v  MO 1 až MO 4).
  • Zpracování průřezových přípravných vzdělávacích modulů pro intenzivní přípravné a vyrovnávací/doučovací kurzy tematicky orientovaných na předměty spojené s nižší úspěšností studentů a přípravných vzdělávacích modulů orientovaných na eliminaci jiných (jazykových, sociálních) bariér studentů vč. integrace obsahu těchto vzdělávacích modulů do e-learningové SW platformy a obsahově, metodicky a graficky hodnotných a konkurenceschopných a kvalitně adjustovaných studijních opor i klasifikačních instrumentů (vazba na MI 5 21 04, realizace v  MO 2 až MO 14).
  • Zpracování průřezových přípravných vzdělávacích modulů pro intenzivní přípravné a vyrovnávací kurzy tematicky orientovaných na identifikaci a eliminaci znalostních deficitů u absolventů jiných oborů a škol (SŠ/VŠ) vč. integrace obsahu těchto vzdělávacích modulů do e-learningové SW platformy a obsahově, metodicky a graficky hodnotných a konkurenceschopných a kvalitně adjustovaných studijních opor i klasifikačních instrumentů (vazba na MI 5 21 04, realizace v  MO 2 až MO 14).

Vazba na rozpočet: osobní náklady

  • moduly – 100 hodin pro tvorbu obsahu, 50 hodin pro infografiku a implementaci do SW x 10 modulů
  • analýza a metodika – celkem 130 hodin

Za obsah odpovídá: Mgr. Eva Lebedová